Surrealny labirynt

Surrealny labirynt. Aplikacja książkowa jako specyficzny rodzaj gry planszowej. W październiku 2018 roku na Międzynarodowym Festiwalu Literackim Ha Art w Krakowie odbyła się premiera aplikacji Surrealny labirynt.

Zostaliśmy zaproszeni przez organizatora do prezentacji naszej aplikacji. Jest to festiwal otwarty i nastawiony na promocję i prezentację awangardowych, eksperymentalnych trendów w literaturze światowej oraz polskiej. Są to pokazy twórczości cyfrowej oraz prezentacje najważniejszych projektów literatury elektronicznej z polski i ze świata. Wieczorem po krótkiej prezentacji i opowieści o zasadach gry a raczej braku zasad, ponieważ całość polega na słownej grze i narracji. Aplikacja jest zabawą – losujesz hasło, naciskając kostkę wirtualną i szukasz „surrealnej” odpowiedzi.

Surrealny labirynt
Międzynarodowy Festiwal Literacki Ha Art w Kraków - Andrzej Głowacki

Gdy pojawi się „światoobraz” - hasło np. Cień – starasz się opowiedzieć o tym bawiąc się słowem. Wymyślasz, grasz kreując swój własny tekst. Jest to wspólna zabawa oparta na kulturze słowa. Początkowo większość jest onieśmielona bo co można mówić o „ czasoprzestrzeni” lub gdy pada hasło „ cel’ a odpowiedz z gry jest dość surrealna bo cel to – „ to coś co zawsze masz go blisko choć go nie widzisz”.

Surrealny labirynt
Międzynarodowy Festiwal Literacki Ha Art w Kraków - Andrzej Głowacki

Inne hasło „dzięgielik” odpowiedź niby prosta – „ widać go czasami w dziupli czasu ale nawet czubek nosa mu nie wystaje więc wyobraź go sobie sam, opowiedz jak go widzisz na wesoło, i wtedy gracz jak podczas tego wieczoru przy pomocy sali opowiadał swe wyobrażenie i było zabawnie i oto w tym wszystkim chodzi aby zbiorowa wyobraźnia rozlała się po sali.

Surrealny labirynt
Międzynarodowy Festiwal Literacki Ha Art w Kraków - Andrzej Głowacki

Chcesz wiedzieć więcej pytaj pomysłodawcę - Andrzeja Głowackiego.

Related Posts

Dress Code Thinking

Konferencja DRESS CODE THINKING to pierwsze wydarzenie rozpoczynającego swoją działalność FASHION START UP’A w ramach projektu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ, Oś III Szkolnictwo Wyższe dla gospodarki i Rozwoju, działanie 3.

Czytaj więcej

Konferencja re/FORMA

Ubranie jako komunikacja wizualna. Prezentacja na międzynarodowej konferencji re/FORMA 17.01 2019. Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Witchraft Lab przedstawił ideę projektowania w komunikowaniu się osób wykluczonych.

Czytaj więcej

Motywacja

Motywacją stojącą za projektem są wnioski z obserwacji zawodów robotów RoboMotion Rzeszów 2023 i RoboOn Krosno 2023 (w szczególności konkurencje robotów typów Line Foolower)

Czytaj więcej